Oktoberfest

Har tragiskt nog varit på skolan en vacker lördag som denna, kom hem och då hade min kära sambo lagat chili con carne till oss. Nu sitter hon med plugg och jag väntar på jobb ikväll. Kul att cykla i spöregn och depp mörker, usch.
Fick en kommentar om att lägga upp bilder från Oktoberfest så kan fördriva min tid med det tänkte jag.
Dessutom blir jag gladare av att drömma mig tillbaka. Vilken jävla helg i München, lovely.
Olika människor, tyskar såklart kärast av alla. Glada, pigga, medmänskliga, galna, enormt godhjärtade, organiserade, livade, tack!! Stämningen när alla stod upp på borden, kastades åt alla sidor pga obalans på bänkarna. Allt från 3 åringar till 80 åringar. Bara en liters så in i helvete god öl.
Ut från tälten och in bland pubarna där alla pratar med alla. Man sjunger, man klappar. Man kramas och pussas. Men framförallt har en förbannat trevlig stund.
Jag ska så tillbaka.
Ich liebe Deutschland. Ein prosit, ein prosit der Gemutlichkeit!
-























Kommentarer
Postat av: Elzi

Vad häärligt!! Oh vad avis jag blir

2011-10-09 @ 01:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback