Utkast: Maj 5, 2011

Vad jag blir ledsen i ögat. Jag har en timme exakt kvar att lyssna på Spotify. Jag vill inte behöva betala för det. Men det känns verkligen som ett måste. Det känns så omständigt att hålla på att försöka fixa varje låt man tycker om, klippa klistra söka och allt man kan göra. Det skulle vara skönt att slippa reklamen även om man vant sig vid det här laget. Men bara det att jag hunnit lyssna på mina tjugo givna timmar på 4 dagar av denna månaden säger ju hur otroligt beroende jag blivit, jag tror jag har spotify igång mestadels när jag är hemma. Ibland somnar jag till det.
-
Apropå internet och begänsningar, jag hade en veckas diet från facebook förra veckan. Okej jag bröt det med en dag men det var endast av rastlöshet. Det är väl då man tillbringar sin tid där också. Men det var hur som helst det bästa jag gjort på länge. Så skönt att rensa huvudet från alla andras liv. Lät fel men ni förstår vad jag menar.
-
Jag är nyss hemkommen från ett seminarie som höll på från nio imorse. Vi läser en juridik kurs nu, delvis inriktad på turism branschen. Väldigt intressant och roligt, skönt med variation. Idag skulle vi skriva avtal och vår grupp blev huvudparten. Vårt avtal blev bra och det är jag glad för. Det handlade om forspaddling och då tänkte jag på min fina hemstad Banja Luka där detta finns. I somras gick vi uppför forsen långt och åkte tillbaka med en vanlig gummibåt. För några år sedan åkte jag på en vanlig luftmadrass och föll av, fick lite blåmärken på benen av alla stenar jag slog i när vattnet drog med sig, hade även lite svårigheter med att simmar upp i land men lyckas så smånimgom. Jag älskar det, kicken jag fick. Mamma höll på att avlida av rädsla båda gångerna medan hon väntade på att jag skulle dyka upp på stranden där hon var. Fastän hon gjorde samma sak som ung och värre;-)
Hoppade från broar och dylikt. Jag älskar naturen där, mitt hemland måste ha den vackraste naturen. Tänk att jag badade i forsen när jag var 3 år btw.
-
Här är den berömda forsen, Vrbas <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback