En oskyldig syster eller bror

Jag såg precis filmen Conviction. Jag vet inte var jag ska börja med hur bra den var.
Mest så tycker jag att den var värd min nio på imdb pga att jag har så nära till situationen som Hilary Swank i filmen sätts i. Hennes bror blir dömd för mord, hon låter det gå ut över sina egna söner och man för att utbilda sig till advokat och få ut sin bror. Kampen, viljan, motivationen, det självklara, är ännu mer självklart för mig. Som jag nyss sa så skulle jag inte blinka på tanken att göra precis samma sak.
-
Det går att diskutera huruvida hon hade kunnat leva sitt liv som vanligt eller ej. Hon offrade trots allt nästintill lika mycket som hennes bror blev fråntaget, barnen. Hon hade inte lika mycket tid till förfogande för de, men de förstår ändå. Hennes man däremot lämnade henne i ett rätt tidigt stadium. Orättvist tycker jag personligen. I efterhand, var det verkligen värt att gifta sig med någon man nu vet inte kunde ställa upp för en i en sådan här situation? Hur kan man bara ge upp så lätt? Ha förståelse för hennes samvete? Och hjälpa istället för att stjälpa. Filmen är baserad på sanning.
-
Min syster. Jag vet inte hur jag ska beskriva min kärlek till henne. Det finns inget i världen jag inte skulle göra för henne, ingenting. Det är inget att argumentera om, tänka på, tveka. Det är nog det enda i mitt liv som jag alltid varit 100% på, min familj. Det är nummer ett och det finns ingenting i världen som kan ändra det.
-
Nocas zvijezde padace
jedna od njih nasa je
jedna nosi utjehu
k'o u snu
volio bih da si tu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback