en dag på jobbet

Började morgonen med låten Coco Jambo med Mr President. En låt kan verkligen göra ens dag, därför är datorn det första jag sätter på varje morgon då jag börjar dagen med musik på högsta volym. Well inte nu när jag bor hemma hos mor och far över sommaren men ja, you get the point.
Sedan kommer jag till jobbet och bland de första gästerna säger en rar liten flicka till mig vilka fina örhängen du har, pappan blir jätte förvånad över att hon ens uttalar sig och jag bara blir lite glad. En komplimang från ett barn är värd så mycket mer än från en vuxen, de är så genuina bara rakt igenom. Vi vuxna är så förstörda av världen.
Vidare får jag lite tyska besökare i vanlig ordning, och överraskar med att helt plötsligt börja prata tyska med de vilket de inte alls förväntat sig och när mannen är påväg bort från mig bara strålar han av glädje och säger att jag pratar jätte jätte bra tyska! Gissa om det gjorde min dag:) underbara folk!
Lagom till när jag slutat jobba sitter jag på en form av bakgård och väntar på bussen för lite privacy men vad tror ni händer? Jo jag låser ut mig själv! Får världens panik för min buss går om ungefär tio minuter så jag kutar in i skogen bakom, upp och ner upp och ner, lite myggbett skrap och annat, till slut får jag syn på en människa som lovar att rädda mig men försvinner. Ännu mer panik, springer åt andra hållet och får tag i en annan. Då hade det tydligen redan startats ett rykte om att jag var utelåst eller innelåst på hela Kolmården. (bakom ett staket, bortom hela området där man inte får vara helt enkelt) Då hade vi bara gått om varandra. Omg jag höll på att dö men till slut kom min räddning, lagom till bussen. Puusstt!
Nu är jag hemma, kom hem runt halv tio.. lagom till sovdags typ. Pratat ut lite med mor och far, nu blir det tvätta håret och i säng för imorgon kör jag långt pass igen.
Sedan väntar kort dag på fredag, och finfinbesök på fredag!
-
/en nöjd men trött Arijana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback