Sadomasochism.

"I rättegången kommer åklagaren att kräva svar på hur mycket våld som är lagligt i en frivillig sexakt med grova våldsinslag. Det är första gången som frågan prövas i svensk domstol." /Aftonbladet

Intressant, tycker jag. En 16 åring med tidigare visat självskadebeteende blev frivilligt sexuellt misshandlad av en 32 åring. Hon blev inlåst i en bur och utsatt för smärtsamma sexuella akter. Nu när det kommit fram att det faktiskt var helt frivilligt från flickans sida, så frias mannen. Det första jag tänker på är att han är 32 och hon under 18, borde inte domstolen ta hänsyn till det?
Sedan så är det ganska intressant till hur det hela skruvas till att man nu ska undersöka hur långt man får gå med detta, var gränserna går. Om det nu är frivilligt, varför inte låta människor göra vad de vill?
Jag tycker att gränsen delvis går vid åldern, det borde vara förbjudet att göra något sådant mot en 16 åring, som inte vet så mycket bättre.


Kommentarer
Postat av: josse

men det var ju fortfarande inte frivilligt att vara med på allt det han gjorde mot henne. Det är som om en pedofil lockar in ett barn i en minibuss med hjälp av lite godis och sen säger men vaddå? han gick ju in själv, han ville ju komma. sjukt. Och dessutom när, som du skrev hon hade tidigare psykiska problem. Gud, stackars tjej.

2010-09-15 @ 00:02:25
Postat av: Marko

Visst, det är synd om tjejen.

Men att jämföra detta med en pedofil är rätt så fel Josse.

Ett barn vet inte vad som är rätt och fel lika bra som en 16 åring.

Dessutom så är det rätt så svårt fälla mannen på grund utav att flickan skrev på ett kontrakt.

Det dom måste göra för att kunna fälla honom är just bevisa att han har tvingat på henne att skriva på eller något dyliknade

Postat av: Arijana

Svar:

Jo men samtidigt så är hon 16 och har psykiska problem som Josse säger, då anser jag det vara helt fel av domstolen att fria mannen. Samtidigt som jag förstår att det kan vara svårt att hitta något att fälla honom för då flickan satt i domstolen helt tyst. Men det jag vill säga med det helt är att oavsett om det är frivilligt eller inte så är det inte normalt och ok.

2010-09-16 @ 19:36:09
URL: http://shittypositive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback