Facebook, the big virus.

Varför går allting via facebook idag, verkligen allting?

Företag börjar alltmer välja att marknadsföra sig genom fb.
Personer gör slut/blir ihop med andra varannan vecka, alltså byter relationsstatus.
Man skyltar med att man klarat en tenta, varit ute och rest osv..
Alla födelsedagar, klubbar, fester i allmänhet är inte allmäna eller känns vid förrän de blir ett evenemang på fb.
Politiska diskussioner sker på fb, i grupper/forum eller var som helst.

Och så fortsätter listan.
Men det bästa av allting är att folk faktiskt idag säger såhär "det har inte hänt/är inte officiellt förrän man lagt ut det på fb". Man säger det i syfte av skämt men jag tror inte att vi är medvetna om vilken makt fb faktiskt har. Jag skulle många gånger slippa ha det, pga att det faktiskt påverkar min framtid. Jag tycker det är jätte roligt med alla galna bilder på mig osv, det visar ju verkligen mitt sanna jag. Men om en arbetsgivare går in och kollar på dessa kan jag bli dömd väldigt snabbt, för något jag gör på mitt privatliv. Men som man brukar säga, bilder säger mer än tusen ord. Samtidigt så går det nästan inte att leva utan mobil, dator och nu inte längre fb heller. Man missar för mycket, inte bara vilken fest som är i helgen utan tex ändringar i skolan, hur personer har det i sitt liv idag, man missar en hel kultur när man inte är med.

Är det bara jag som tycker att man kan hålla vissa saker för sig själv?
Till och med mamma har liksom påpekat att jag borde ta bort vissa profilbilder, då skulle hon se resten....


 

 


Kommentarer
Postat av: josse

det nya beroendet faktiskt. det farliga är ju att man har det i mobilen också så även fast man inte är hemma, när man är på väg till jobbet, på bussen, i bilen eller lunch så kollar man också. Fast det är så bra på vissa sätt. Man får ju kontakt me folk man inte pratat med på länge och man kan hålla mer kontakt utan dyra telefonräkningar. TYp som Thomsen och Malmstedt som bor i Norge nu. Men som du säger, det blir lite för mycket, det är ju det första man tar upp när man sätter på datorn.



:)

2010-10-12 @ 10:55:11
Postat av: Marko

Yeah, du är så himla galen att det inte är sant haha:P



Funderar du på att sluta din utbildning och börja något nytt?

Postat av: Gisela

2010-10-14 @ 12:40:39
URL: http://giselaa.devote.se
Postat av: Gisela

Facebook - a stalker's dream comes true

2010-10-14 @ 12:41:51
URL: http://giselaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback