Universitetet, rena tävlingen.

Precis hemkommen från jobbet och lika pigg som vanligt. Shit, jag hade inte mycket att göra ikväll så hade all tid i världen att observera min omgivning. Alltid lika roligt att vistas nyktert bland 18 åringar. Det kändes som att jag stod på gatan utanför ett dagis och tittade på barnen som lekte. Hångel här, hångel där. Ja jag vet att vi alla går igenom en sådan period i livet och jag har väl varit precis likadan, men ändå alltid lika fascinerande.

Åh jag blir så less på att universitetet konstant ska handla om vem som är bäst, snyggast, populärast, får bäst betyg, klarar flest tentor osv osv. Listan är lång! Idag var vi på förfest med några tjejer i klassen och jag såg fram emot en trevlig kväll med prat. Men inte så mycket prat om skolan. Vi skulle få våra resultat från en hemtenta och ett arbete ikväll och det första alla gör är att de kollar det där på plats när det kommit ut. Så börjar snacket. Mitt resultat på arbetet var bra, men hemtentan fick jag först en komplettering på men då hade det blivit något fel så jag fick visst underkänt och får göra om skiten. Då får man den där falska jävla åh vad vi tycker synd om dig blicken, fast ingen bryr sig ett jävla piss för de känner sig själva bara tusen gånger bättre för det. Sen går de runt och skryter med sina vg:n. Chesus! Jag hatar deeeeet. Ja jag har inte klarat tentan, men världen går inte under för det. Jag fixar det ännu bättre nästa gång.

Jag har också fått vgn liksom, big deal? Nej! Jag svarar bara på att jag klarat tentan om någon frågar och livet går vidare. Och är det så att någon inte har klarat den, särskillt om det är någon av mina vänner så bryr jag mig faktiskt och erbjuder mig att göra allt jag kan för att hjälpa. Vi är här tillsammans och vi gör precis samma sak. Varför inte hjälpas åt så blir det så mycket lättare och roligare för alla? Falskhet är number one i högskolesystemet. Är man inte falsk, kommer man ingenstans.

En annan sak som vi diskuterade på bibblan häromdan var hur goda vänner alla blir helt plötsligt när de behöver något från en annan person, som de i vanliga fall väljer att ignorera i princip.


Kommentarer
Postat av: Gisela

Ariiii precis. Bara för man inte klara den så betyder det inte att man är dum. En viss person var lite överdriven igår, nämner inga namn men antar att du förstår vem. Jaja! Jag är ju helsäker på att du klarar det nästa gång! För du är gryyyyym och det är bra att du inte ser ett U som världens undergång. Jag själv hade brytit ihop.. efter alla mina U :P:P jaja hörs senare babe.



PUSS1 <3

Postat av: B

tyvärr pluggar man inte för att alla andra ska klara sina tentor utan för att man själv ska klara dem. och i slutet är man konkurrenter på arbetsmarknaden så du får nog börja se saker o ting på ett annat sätt

2010-11-13 @ 21:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback