Reality?

Såg precis Inception hos Yasmin. Omg. Vilken bra film. I loveeee loveee loved it!
Jag älskar filmer som gör att man faktiskt måste anstränga hjärnan lite. Den är helt vrickat i det syftet. 
Vanilla Sky är en helt annan film och den är ju allt annat än normal första gången man ser den. Fick se den ett antal gånger innan jag förstod och för varje gång förstod man dessutom så mycket mer. Det är verkligen konst att skapa en film, det finns så mycket bakom vissa filmer. Det är inte lätt att vara regissör.

Jag har jobbat hela helgen. Veckan innan fyllde jag 21 och jag var hemma, skrev på affärsplan under tiden dock.
Men jag fick besök av Moa och det gjorde min vistelse hemma. Vi gick på bio, stan, färgade, klippte mitt hår och allt annat vi två brukar göra tillsammans. Jag saknar att bo med dig Moa. Du är världens bästa.
En annan av världens finaste är Madde som gick till manésa med mig på min födelsedag och tog en drink. Jag tror att det här var första gången jag kände att åldras inte var något särskilt med. Det var en konstig känsla.

Jag känner att jag behöver skriva av mig. Jag är så kass på att skriva korta inlägg. Jag skriver när jag har behov av att skriva. Förlåt.

Just nu har jag en sjuk längtan efter att fly allting i min värld. Jag skulle lätt kunna tänka mig något i stil med inception. Gå in i en dröm och bygga den. Nej förresten, jag skulle bli galen då. Inte heller en öde ö. Snarare något som Berlin. Berlin är världens mest fascinerade stad, som jag har sett och upplevt. Jag har varit i många delar av Berlin, de flesta faktiskt. Men jag har ändå inte sett och upplevt allting. Människorna, det finns inte att någon inte finns. Det är komplett. Alla delar av Berlin är kompletta. Man känner sig som en liten myra i en myrstack. Man kan åka från Louis Vitton till östberlin. Bara det är två hela olika världar.

När jag varit borta ett tag, ett tag bara, kan jag komma tillbaka.
I tankarna kommer jag försvinna en period nu. Vi ses snart.

Kommentarer
Postat av: josse

ååh, den ska jag också se snart, har hört så mycket om den. Men du, har du sett Shutter Island? kollade på en igår, det är verkligen en film som plays with your mind, riktigt riktigt bra. see it!

2010-11-01 @ 11:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback