Mardrömmar pga studie - ångest.

Jag vaknade precis upp från en faktiskt väldigt hemsk dröm. Jag skulle gissa på att jag drömde den pga att jag la mig vid nio på kvällen igår för att jag hade huvudvärk, fast jag egentligen hade kunnat plugga. Har nämligen en omtenta på lördag, som jag nu gör för tredje gången.

Drömmen handlade om att jag helt enkelt inte hade klarat tillräckligt många poäng, kommer inte riktigt ihåg men det var någon form av begränsning. Denna gjorde att jag inte ansågs vara en bra student och var tvungen att spärras in. Jag och två andra tjejer fick bo i ett rum tillsammans där vi inte fick ha något annat än typ böcker. När man skötte sig riktigt bra fick vi låna telefonen ibland också.
Det värsta var att det fanns någon "boss" för det hela som vi var tvungna att kalla pappa. Han var alkoholist men styrde ändå detta. Två andra män kom och hälsade på ibland för att titta till oss, de var jättesliskiga och verkade vara vänner med bossen. Fast när de var där så fick vi kanske gå på promenad för att han var på bra humör.
Dock så gjorde jag misstaget en gång att jag råkade välta en av männens öl flaska på golvet och lite öl spilldes.
Mitt misstag var att jag sa:
- Kan du ta samma flaska? (för den hade inte gått sönder, bara spillts ut lite från)
- NEJ, jag vill ha en ny! Svarade han, skitsur.

Efter det fick jag även be om ursäkt väldigt snällt till vår så kallade pappa. Jag skämdes så mycket och tänkte bara varför varför skötte jag mig inte i skolan.

Jag drömmer det här för att jag inte är den typ av människa som bara kan släppa en sådan sak som att jag inte kunde plugga pga huvudvärk. Jag psykiskt bestraffar mig själv med ångest. Och jag har aldrig haft sådan ångest som under de här 4-5 månaderna. Det är riktigt hemskt faktiskt. Det spelar ingen roll om man pluggat eller inte egentligen, för man kan alltid plugga mer. Det är massiva mängder av plugg som ska göras många gånger.

Wish me luck med plugget idag.

Mitt horoskop stämmer inte lite idag:

Hälsa
Oro och konflikter runt dig tär på ditt humör. I viss mån kan idrott, gärna lagsport, ta bort dina frustrationer.

Idag blir det träna!

Arbete
Arbetet kan kännas betungande idag och det är tyvärr inget son du kan göra någonting åt. Försök bara att göra det bästa av dagen.

That is exacly what i intend to do.

Kommentarer
Postat av: amela

va inte så hård mot dig själv arijana, du kommer klara det på lördag! allt kommer gå bra. du va inte långt ifrån sist så jag vet att du kommer att klara det. puss på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback