Att vara förkyld när man ska göra annat är bajs.

Som rubriken säger, jag blev förkyld igår och jag är redan less på det. Idag köpte jag dock honung, mjölk, bafucin och alvedon i hopp om att bli frisk snabbare. Aldrig förut lagt så mycket energi och pengar på att försöka bli frisk, mest låtit det flöda på. Kanske borde bli en ny vana. Inte för att jag är sjuk så ofta men ja.. you get it.

Idag var jag även och handlade med en utbytesstudent från min korridor och hon ska göra ett arbete om consumer behavior, så jag blev fotad vad jag än gjorde. Det var en skum känsla. Lite kändis för en dag feeling. Och så råkade hon få in mig på lindex där jag råkade köpa med mig en t-shirt, jeansklänning, mascara och ett knall rosa nagellack... opppsss. Not good economy. Fast jag skylle faktiskt på att det var halv reapriset så allt det där gick bara på 270 kr. And that my people, is amazing.

Lampan i mitt badrum har gått, och någon jävel har skruvat fast den där bollen som täcker lampan snett så jag får inte av skiten. Väldigt frustrerande då man är nyvaken och slår in i allt i badrummet för att man inte ser något och då man får duscha med tända ljus liksom. Inte min favorit situation.

Jag hatar barnmorskor för att de uppmuntrar så starkt till p-piller, fattar ni hur mycket hormoner vi tjejer stoppar i oss dagligen? Det är helt otroligt. Men något som är ännu mer otroligt är att jag är ett levande bevis på den så kallade biverkningen "viktökning". Jag har officiellt gått upp 10kg på 4 månader nu. Det känns galleeet och jag känner mig uppblåst hela tiden och det är skitjobbigt. Sen sitter de där och säger ta de ta de. Jag måste göra något åt detta fort som fan.

Vilket negativt inlägg. Här kommer en skön bild bara för det..



Öl, family guy och sängen, that is life.


Kommentarer
Postat av: Gisela

Veeem var det som tipsade om den??? ;P



Bitte ein Bit!

Postat av: Belma

haha stackars jana :( krya på dig. och sluta slösa dina pengar haha

2010-04-13 @ 23:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback