Besök hos gynekologen

Japp, där var jag idag. Det mest roliga av allting är att jag hade en tid 14.15 och jag höll på att försova mig. Vet inte om det var för att jag hatar att gå dit eller om jag verkligen var så trött. Har iofs blivit förkyld så jag sov väl inte toppen bra inatt. Hursomhelst tyckte jag att det kunde vara värt att nämna i min kära blogg.
Det var cirka 1-2 år sedan jag var där sist. Och då hade jag som jag sa till henne också inte haft samlag än. Det var smärtsamt som fan. Jag började gråta och kunde inte ens ta ett klamydiaprov. Nightmare! Men idag gick det jävligt bra, speciellt efter att hon visade mig en figur på hur en vagina ser ut och förklarade att där hon skulle stoppa upp den där plastiga haken så skulle vaginan vara så pass uttöjd att man ska kunna föda ett barn därigenom. Rädslan släppte nog lite efter det. Sedan var det ju underbart roligt när hon högt sa "perfekt" typ tre gånger efter att jag hade ställt upp mina ben, samtidigt som hon sköt upp mig i höjden för att kunna ta en närmare titt på mitt könsorgan. Det är inte många tjejer egentligen som pratar om sådant här, i så fall ibland på ett skämtsamt sätt. Men mestadels får man bara höra att det var "obehagligt". Vilket vi nog alla kan hålla med om att det är. Därför gick jag med på att intervjuas av två tjejer som pluggar till barnmorskor på Liu. De ska göra något form av arbete om hur tjejer uppfattar gynekologbesök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback