Jag, lärare?

Jag ser verkligen inte alldeles för många alternativ framför mig. Men ett av de få är att bli lärare, i språk. Visst skulle det vara ett grymt bra jobb men klarar jag verkligen av att plugga på universitet i fem år? Är det inte lite väl mycket tid av mitt liv... liksom. Fast ändå just nu när jag jobbar på hermelin och ser hur äldre människor jobbar där också. Hur långt på en skala har de kommit med sina liv, kan ju inte direkt vara det längsta man faktiskt kan gå. Så då tycker jag nästan att det vore värt på att satsa på en riktigt bra utbildning. Och shit, tänk på all semester jag kommer få. Till råga på allt träffade jag en lärare på bussen idag som inspirerade mig ännu mer. Hennes mobil hade dött och hon hade sms biljett stackarn, men det var en snäll busschafför. Annars hade hon fått åka på mitt kort såklart. Vi pratade i alla fall och till slut sa hon, det behövs alltid fler lärare. Tänk vad många åsikter jag skulle få framföra och samtidigt ha makten att övertyga trettio ungdomar om saker och ting. Eller åtminstone få försöka, men mest kunna påverka i mindre mängder i alla fall.
Förutom det har dagen varit så bra som man om möjligt kan göra den. En sväng på stan med Tami för att möta på Reem och Bella på en pizzeria och sedan sticka till jobbet. Och jobbet var idag riktigt kul. Vi drev oss mest igenom fyra timmar. Det var sjysst.
Imorgon måste jag upp tolv, shit pomfrit. Godnatt
i will never be your stepping stone, i am standing up right on my own..

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Sv: ja jag håller fullständigt med dig.

för att vara lycklig behöver man inte ha en pojkvän, du behöver hitta en trygghet i dig själv.

allting blir så mycket enklare när man vet om att det är du själv som är den du måste lära känna bäst här i ditt liv och förlita dig på, det är ändån din hjärna, dina tankar som kontrollerar hur du mår.

klart man behöver känna närhet ibland men för att vara lycklig behöver du ingen man :p :D

Postat av: rebecka

vi åker ner på om en vecka och så åker vi hem dagen efter, så det blir bara en snabbis..

2008-09-10 @ 13:21:02
URL: http://rebeckalundin.blogg.se/
Postat av: josie

inatt, inatt är det du är det jag.. lalala. :) you, me, sam, alex and some ööööl.:D

2008-09-13 @ 11:20:21
Postat av: tres

jag ska typ bli dagisfröken.

2008-09-21 @ 18:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback