tråkiga tider

Tja vad ska man skriva om när man faktiskt inte gör så mycket. Jag får inte jobba, för de behöver mig inte och jag försöker istället lyckas med körkortet. Så att jag känner att jag gör något vettigt under mitt sabbatsår i alla fall. Men ska jag vara helt ärlig har jag inte kommit så fruktansvärt långt, min fot gillar gaspedalen en väldig massa så det mesta far åt helvete. Jag tror att jag går för fort fram haha. Maybe? Jag ska försöka stenplugga in teorin i alla fall, vilket är väldigt svårt för mig som egentligen hatar böcker. Men det här vill jag ha.
Förutom det så sysselsätter jag mig med att läsa boken Snabba Cash som rekommenderas btw, är nöjd och hänger över min nya laptop och umgås massor med mamma och pappa. Det känns bra. Vissa perioder hade man inte så mycket tid till det och de är ju väldigt viktiga för mig.
Vill ni veta en annan intressant sak? Jo, kanske inte alla tjejer men i alla fall jag har mens cirka 6-7 dagar av de 30 dagar som en månad innehåller. Anar ni hur jävla jobbigt det är? Och förutom det så känns det den första dagen av dessa som att jag föder en unge och den andra ibland bara smärtar lite. Jag blir äcklad av mig själv när jag har mens, jag hatar det. Och jag gillar inte idéen med att det är jag som är skapad att föda barn. Jag vill inte. Jag vill helst ta bort min livmoder nu men jag är rädd att jag kanske senare i livet skulle ångra mig. Jag brukar inte ångra mig gällande saker jag bestämt mig för men det här är annorlunda, det är något som inte egentligen borde vara aktuellt för mig. Den som har skapat människan, kan du inte skaka om reglerna lite och göra så att man först får mens i 30års åldern? Skulle vara uppskattat! Och inte att man istället slutar ha den i 50års ålder, det är då man ändå är som man är. Då kan man få plågas.

Nu ska jag försöka kämpa mig igenom några teoriprov. Puss.

Kommentarer
Postat av: Emilia

börja med p-piller eller minipiller?

jag käkar cerazette för jag hade sånna smärtor så jag låg hemma hela tiden o ville dö. min mens o smärtorna har försvunnit helt :)

Postat av: beatrice

haha ja jag känner för dig =)

har min mens 5-9 dagar i månaden och har mensvärk så man vill spy varje dag, det är hemskt.

lycka till med körkortet! skänker en tanke då & då till dig där uppe i ''norrland'' :D

2008-10-19 @ 12:01:13
URL: http://beatrixxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback