Midsommar i Sthlm för andra gången.

Jag och min vän Tamara bestämde oss för att åka till Stockholm över midsommarhelgen. När vi kom fram på fredag morgon så var lägenheten redan fylld med juggar och vi drog allihopa på stan, för de väntade på oss. Vi träffade på en kille som jag var så kär i för 2år sedan och jag kan fan inte se idag vad jag såg i honom då. Så kan det gå. När vi kom hem på eftermiddagen så var vi alla trötta, så vi bildade en hög i soffan då vissa sov och andra spelade tv-spel. Sånt gillar jag. Senare var det dags att myspys fixa sig tillsammans alla brudar och sedan börja dricka. Lite tragiskt dock att när vi skulle ut så hade Kroatien som vi hejade på förlorat, och Turkiet vunnit. Det var svårt att missa på stan med allt tutande och alla flaggor. Men visst var vi glada för deras skull, liksom en skånsk tant som stod mitt på gatan och gjorde "kellelelle" ljud för att fira med turkarna. Henne muckade Tamara med, men allt slutade med en kram. Vad som var ännu mer tragiskt är att vi gick runt som lodisar och trodde att vi visste var trädgårn låg, och att det var så jävla stängt som det kan bli när vi kom fram. Så vi började röra oss mot gamla stan, men hittade ett ställe som hette Chaplin's Bar på vägen och gick in där istället. Det visade vara sig ett ställe som alla gick till när de var 18, vi blev mobbade trots att vi faktiskt Är 18. Men förbannat kul hade vi i alla fall. Ragga ragga och dansa dansa. Rolig detalj, en kille bad mig skriva in mitt nummer på hans mobil och jag gjorde det. När jag frågar vilket namn han skrev, säger han inget och att han hade ringt till mig. Fan vad kaxigt, men ändå var det han som hörde av sig först. Tog inte så lång tid. Han fick knappt plats i telefonlistan.
På lördag gick vi på stan igen men inte så mycket var öppet, vi käkade och hann även med att besöka en kyrka. Riktigt fint var det där. Men när vi kom ut igen spöregnade det, och kyrkan skulle stänga. Så vi ställde oss på kyrkogården, tog på oss koftorna på huvudet, ställde oss under ett träd och tände några cigg. Det såg ut som allt annat än normalt..



Vi kom hem vid sextiden, somnade en kort sväng igen och sedan var det dags att sminka sig och get up stand up. Det var också dags att byta till vitt vin idag, vilket jag halsade i mig rätt fort och jag var glad redan vid 22-23.00. Ikväll vann Ryssland och jag var besviken på Holland som hade spelat så bra genom hela EM. Men vinst är vinst. Planerna var att dra till en balkanfest, men den visade sig för mig och Tamara vara lite för seg. De andra stannade, vi drog vidare. Destination unknown ledde till ragg runt hörnet och guidning till alla bra uteställen, som vi dock inte kom in på för att det var 23års åldersgräns i princip överallt. Tur att vi inte stod i kö i alla fall, så jävla kung på att trängas. Fan vilka otrevliga vakter. Men till slut, när vi hade gått förbi EM studion och hälsat, blivit av med våra ragg, så hittade vi ett soft litet speciellt ställe någonstans. Där träffade vi några göteborgare, som var för gamla för oss. Dock snygga. Trötta i benen satte vi oss på en bänk och träffade ängeln som räddade vår kväll. Så vi drog med några sköna snubbar till Spybar, där vi såg söta ut och kom in. Det här hade jag stället hade jag jävligt höga tankar om kan jag säga, men så coolt var det inte. Alldeles för trångt, dyrt och gammal musik.
Festen fortsatte och vi väckte syster belma som kom ner i ett lakan och öppnade åt oss vid 8 på morgonen. Pinsamt att träffa alla som tittade på oss som att vi var prostituerade i korta kjolar och stora örhängen, bara för att de jobbar och vi har ledigt. Sov bort hela dagen gjorde vi och åkte hem igen till ruttna Norrköping. Back to life. Crap.




daaaj mi vina da se napijem!

Kommentarer
Postat av: belma

we had really fun :)

2008-06-24 @ 14:57:29
Postat av: william

en härlig stad


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback