Otrohet

Ett så förbannat svårt ämne! Jag kan börja med att lämna ut mig själv. Det enda förhållandet jag haft i mitt liv varade cirka 4 månader och inte ens så kort tid kunde jag håller mig från andra killar. Jag börjar tro att jag har en gen som jag fått från pappa och jag kallar den how to be a player. Jag har varit så jävla taskig mot så många killar. Nu tror ni att jag ska bekänna mitt dåliga samvete, men något sådant existerar inte. Jag kommer aldrig kunna sluta vara taskig och dissa killar för det är nästan lika kul varje gång. Är det hela ett experiment av något slag? I don't know. Jag vet att jag har så jävla svårt för att binda upp mig till en kille eller att ha känslor för de alls, det är bara objekt för mig. Dessutom läste jag en artikel idag om vilka reaktioner vi kvinnor får när vi inte vill skaffa barn. Jag börjar tro att jag kommer göra det, men just nu ser jag det inte framför mig i min framtid alls. Och nej, det är inte för att jag bär någon jävla sorg eller för att jag inte kan hitta en partner. That is just bullshit. Kan de två ha någon form av koppling kanske? Hm.

Det jag blir mest arg över är att jag bestämde mig för att berätta för en tjej jag knappt känner att hennes kille var otrogen mot henne på krogen. Jag känner de lika bra båda så jag frågade honom då vid tillfället var hans tjej var och han svarade endast hemma och log smått. Han var nog full, men det gör saken bara värre. Hursomhelst så visar det sig nu att hon är ihop med honom, fortfarande. Jag blir så jävla besviken på allting, mig själv, henne och hela situationen. Jag vet själv att om min kille fortsätter vara ihop med mig när han vet om att jag varit otrogen så skulle det bli som ett varsågod och fortsätt med din verksamhet för mig. Dessutom så förlöjligade han henne så jävla mycket genom att le och säga att hon är hemma. Killen trodde nog att han hade kontroll över det hela. But hey, sometimes you just loose it or someone spills the beans about ya. Jag skulle inte blinka mot en kille som varit otrogen mot mig. Men jag kan inte lova att jag ska sluta vara det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med dig som faaaan. dumt av henne

2008-12-08 @ 03:54:49
Postat av: bea

håller med dig på vissa punkter men inte helt, klart inte måste jag säga :p jag skulle heller inte klara av om någon var otrogen mot mig (tror jag) men det är så svårt att inte vara det själv? hehe. och jag får oftast inte dåligt samvete heller efter jag lekt med någon.

berättade också för en tjej när hennes pojkvän vatt torogen. eftersom han va det i början av deras förhållande och då är ju deras förhållande ''byggd på en lögn'' tycker jag iaf. men hon brydde sig nog knappt ens skulle jag tro.



men liksom, vill du inte ha kärlek och barn och allt det där skitet då? :p

för mig skulle det vara helt underbart men finner bara aldrig kärleken.



take care / Beatrice

2008-12-08 @ 04:59:26
Postat av: Angelica

Låt mig uttrycka min åsikt.



Ifall man som medmänniska får för sig att "hey, jag kanske ska göra en god gärning" Då får det Fan stå för sig själv. Man gör inte bara bra saker för att få beröm och tack för det. Om man heller inte är en nära vän med denna som man berättar det här för så får man respektera att man inte heller känner människan. Du är inte inne i hennes huvud, du vet inte hur hon tänker, du vet inte vad dom har pratat om, vad dom kommit fram till. Vad han gör för henne för att göra allt bättre, vilka ultimatum hon satt. och du vet heller inte ifall livet skulle vara så mycket bättre för dom båda två utan varandra. En människa som du, som uppenbart inte tror på kärlek, (av texten att läsa) förstår säkert inte varför man kan "gå tillbaka" till någon som varit otrogen. Folk gör misstag. Alla människor som är otrogna 1 gång kommer inte vara det igen? Du kanske utgår ifrån dig själv, men det är att dra alla över en och samma kam. Jag tycker det var fel av dej att Gå på henne så hårt. Hon har känslor, och ett "Nej".. i ALLA lägen ska respekteras. Hon vet vad hon gör tydligen. Alla hennes val är ju enbart upp till henne. DU är inte någon som ska säga vad hon gör rätt och vad hon gör fel. Du kan bara utgå från din livsuppfattning om hur livet ska se ut, och hur saker ska vara, men det behöver inte betyda att det är det enda sättet att se det på.

Postat av: Belma

Shit vad alla verkar ha missförstått dig arijana. För det första är tjejen otacksam om hon inte tackar dig för att du ens brydde dig om att säga det till henne istället för att prata runt med andra kompisar och alla vet förutom henne. Det är det värsta som finns. Sen att hon väljer att inte göra slut är ju absolut hennes sak att avgöra och för det ska hon inte bli dömd. Som någon har sagt, du vet ju inte vad de två har kompit överens om eller vilket förflutet de har tillsammans.



Men visst vi kan leva i en värld där vi skiter i varandra. Det var modigt av dig att gå fram och var absolut det rätta att göra eftersom killen inte ens ångrade sig när du ställde honom mot väggen. Och ,Angelica, Arijana sa aldrig vad hon gör rätt eller fel hon utgick just som du säger det från sin egen livsuppfattning. Och i din ålder, Arijana, ska man vara en player. Tro mig, skaffa barn och gifta sig har man hela livet till. Go girl :) men din bild va lite konstig haha

2008-12-08 @ 16:38:15
Postat av: Moa

Ja herregud otrohet är tydligen jävligt känsligt.. Tycker det var helt rätt att agera som du gjorde, sedan är det upp till tjejen att göra vad hon vill med upplysningen. Jag tror de flesta hade velat veta..



Btw du är ung och vacker och har hela livet framför dig! Det är nu man ska vara en player och inte när man är gift och har barn! Jag säger bara:

"Told you to be the one

And my only

I want to be faithful

But I can't keep my hands out the cookie jar"

2008-12-08 @ 21:16:11
URL: http://royalwithcheese.blogg.se/
Postat av: emilia

det är klart man ska säga till om man sett någon vara otrogen men sen är det ju självklart upp till var och en vad de vill göra med den informationen.. antingen gör man slut eller så kämpar man ännu hårdare.



JAG skulle nog ha svårt att lita på personen igen iallafall men det är väl inte alla som tänker så. Det var bra att du sa till men sen ska man nog skita i vad folk gör.. det är upp till dem vad de gör med sitt liv. Jag orkar iallafall inte bry mig längre om alla problem folk har.. man har väl enough med sina egna.

2008-12-09 @ 01:15:08
Postat av: nataliee

Håller med dig! Man kan va jättekär och i vissa fall tycka att det är värt att försöka laga förhållandet efter en otrohet. Men inte FAN ska man låtsas som att allt är bra eftr 1 dag :) Hon kunde ju låtsas va arg i alla fall. Men , jag tycker synd om henne. Faktiskt.

2008-12-09 @ 14:10:04
Postat av: Angelica

Nathalie, vem har sagt att hon "låtsas som att allt är bra efter 1 dag" ?



det är det här jag inte förstår med människor över huvudtaget, att bara för att man inte blottar ut sig helt och man inte vilt och öppet berättar för hela världen hur man känner så drar folk den direkta slutsatsen att hon inte bryr sig eller känner ett skit.



Och Anledningen att jag skrev allting till dej Ardijana är för att jag tycker det var så fult gjort av dej att gå på henne så många gånger, trots att hon sa att hon INTE VILLE PRATA OM DET. Visst hade man kunnat tycka att "men varför blockerade du inte henne ifall hon var tjatig" ? Men ska man behöva göra det? Ska det inte räcka att snällt säga ifrån? Men eftersom du hade detta starka BEGÄR att få det du ville ha sagt, SAGT, så brydde du dig uppenbart inte om hur hon mådde.. men låtsades göra det? Och jag sa inte att du ordagrant skrivit att du inte tror på kärleken. Det var den Uppfattning jag FICK, sa inte att det VAR så.



Tack för mig. (att använda utryck som "Gumman" och "puss på dej" när man inte menar det som den rätta benämningen och det rätta tonfallet är ytters omoget)

2008-12-09 @ 16:52:36
URL: http://babelibuba.blogg.se/
Postat av: Belma

haha jag dör. mogen diskution folk för här. angelica, den där tjejen som detta handlar om kan väl tala för sig själv. om hon nu inte vill prata om detta ska väl inte du, som förmodligen är någon sorts vän till henne, inte diskutera just det din kompis inte vill prata om.

2008-12-09 @ 18:09:22
Postat av: FUCK OFF!

TA BORT DITT JÄVLA INLÄGG NUUUUUUUUUU!! HUR FAN VET NI HUR JAG KÄNNER? ÄR NI I MITT HUVVE EL? VADÅ HUR FAN VET DU " NATALIE " ATT JAG INTE ÄR ARG EL LEDSEN HUR VET DU VAD JAG KÄNNER? KÄNNER DU MIG ELLER? HAR DU TRÄFFAT MGI KANSKE SÅ DU KAN SÄGA VAD JAG ÄR OCH INTE ÄR ???????? OCH DU BELMA JAG SA TILL ARIJANA JAG VILL INTE PRATA OM DET LÅT MIG VARA O HON FORSTÄTTERRRRRR O FORSTÄTTER SOM ATT HON ÄR FUCKING FUCKAD I HUVVET!

2008-12-09 @ 18:31:29
Postat av: Angelica

jag hoppas Belma att du innser vilken fel gämförelse du gjorde.

2008-12-09 @ 18:51:58
URL: http://babelibuba.blogg.se/
Postat av: Soufya

Du, ta bara bort inlägget och skriv ett inlägg där du inte baserar det på någon annan än dig själv. Speciellt inte någon du vet läser och känner sig utpekad, ganska omoget. Har man nått att säga om personen så säger man det till den och använder inte sin blogg, då man kan FÖRVRIDA det hur man vill vilket är jävligt patetiskt. Jo, alla kan väl hålla med om att det var bra av dig att säga till henne om vad du såg honom göra, BRA GJORT. Men hoppa inte på henne sedan efter hennes agerande, det har inte med dig att göra. Punkt slut, du gjorde din del (TACK) resten har ej med dig att göra. Och sluta döm efter vad du själv vet, för du väl förfan ingen aning om vad som sagts mellan deras munnar. :)

2008-12-09 @ 19:46:54
URL: http://soufya.blogg.se/
Postat av: Belma

Arijana har aldrig pekat ut personen som hon skriver om. Hon tog det som ett exempel på hur folk kan avara otrogna.Vad jag vet så är det så man gör när man har blogg. Berättar sina tnkar och sitt sätt att se på saker. Hon har aldrig sagt " oj vilket misstag hon gjorde" utan bara att hon själv inte skulle göra så. Visst, det fragår att hon uppfattar det som negativt så som hon skriver men bara ur sin egen synvinkel. Sen att människor inte tänker på samma sätt är en helt annan sak.

2008-12-09 @ 22:21:14
Postat av: Angelica

vilket fall som helst så känner ju personen det handlar om igen exakt det hon skriver om. Och det är det Soufya menar med när hon skrev "Speciellt inte någon du vet läser och känner sig utpekad" Jag tycker du ska ta bort inlägget. Äntligen en vettig människa som Soufya tycker samma sak.

2008-12-09 @ 22:38:09
URL: http://babelibuba.blogg.se/
Postat av: Belma

Det är ni själva genom att du har sagt att du känner personen, och genom att personen själv skriver här, som har pekat ut vem det är. Om inte ni hade kommenterat hade ingen fattat. Arijana får skriva vad hon vill i sin blogg. Ni behöver inte läsa den.

2008-12-09 @ 22:45:32
Postat av: bina

jävlar vilken debbat det var här då :P

2008-12-11 @ 12:03:59
URL: http://missbiina.blogg.se/
Postat av: pet

lite popcorn till och detta är perfekt fredagsunderhållning :)

2008-12-11 @ 15:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback