Alanya 2008..konstigt att svenskar har fördomar om turkar och tvärtom?

Det finner jag nu i efterhand inte så konstigt alls. Jag tycker bara att det är en väldigt intressant fakta hur svenskar påstår att man i detta land måste anpassa sig så himla mycket efter alla invandrare. Men titta bara på Alanya, staden får inte mycket regn men ungefär lika många droppar svenskar som om det skulle regna varje dag i minst en timme. Turkarna skänker Sverige i princip sin sommar, de ger oss allt, svenska låtar på uteställena, fixar hotell och arrangerar allt åt oss med resan osv. Ändå går svenska tjejer (inte alla) dit och verkligen beter sig som slampor. Jag kan verkligen inte hitta ett finare ord för det, cause there are limits and they ain't got any of those. Okej om det skulle vara killar i samma ålder som de åtminstone..men nej, det är gamla sliskiga desperata gubbar som de ligger med. Och ändå klagar de på fördomarna? Jag undrar verkligen hur de kan ha fått den bilden av svenska tjejer alltså..och detsamma gäller alla sliskiga gubbar där. Som dock finns i alla länder.
Jag ska inte tjata för mycket anyway men kan vi inte bara kompromissa utan klagomål? Sverige kan ge de lite ligg över sommaren medan de får leva här och bygga en till två moskéer som nazister ändå bränner ner då och då.
Fan vad hårda ord. Life is rough, and so are turkish boys in bed.
Förutom att jag upptäckte en sådan filosofisk tanke så hade jag förbannat jävla kul. Vi var älskade på ett ställe som hette the doors och vi trivdes med all uppmärksamhet. Medan tjejer stod och dansade på baren framför bartendersen och nästan tog av sig kläderna skakade de bara på huvudet och tittade på oss. Jag bad om ingenting, det bara kom i överväldigande mängder. De kanske tyckte att vi var speciella för att vi faktiskt ibland tackade nej till deras gratis-shots medan alla andra tjejer drack de på en tusendels-sekund innan de försvann. Vi fick även prova på massssaaa olika drinkar. 
Det var såååå varmt hela tiden, kvavt dag och kvavt natt. Aldrig någon luft så airkondition gjorde mig sjuk lagom till när jag skulle hem igen. Men jag hade hunnit ha mitt roliga då. Vi träffade lite juggar, ryssa, tyskar, tuuurkar i mängde och massa annat skönt folk. Alla uteställen var nere vid hamnen bredvid varandra och man kunde gå gratis från det ena till det andra och alla bara skrek efter en. Om folk säger att turkar har blivit bättre på att sluta tjata så kan jag tala om att det fortfarande är lite hemskt jobbigt.
Dansa på barbord var en regel jag inte fick bryta i Sverige, men där älskade alla när man gjorde det. Speciellt våra bartenders. Jag njöt för fullt för jag slapp anstränga mig för att ragga, det räckte med en blink så fick man vad man ville prova på. Men det var lite hemskt när jag låtsades vara gift och visade upp min ring för att bli av med ett slisk och han då gjorde samma sak, alltså var han ett gift slisko. Fyfuck. 
Jag köpte även megastora byxor där, en nargile/nargila?/vattenpipa och lite annat smått kul. Jag rökte som vanligt sönder min hals, för att ciggen var så fruktansvärt billiga. Jag fick även med mig massa tobak, inte bra. 
Vågorna var vilda och syrran ramlade omkull flera gånger, sista gången hon gick in i vattnet ramlade hon också.. då lät det såhär: "NEEEE nu GÅR jag, stanna du och BAAADDA!"
Jag skulle kunna prata på i evigheter. Vilt vilt vilt, åk dit! Alanya will make you vacation memorable. 





Güle güle


 

Kommentarer
Postat av: beatrice

''Fan vad hårda ord. Life is rough, and so are turkish boys in bed''



haha jasså? ;);) xD

Postat av: rebecka

aah, vad roligt ni verkar ha haft det! Saknar dig!

2008-08-25 @ 22:35:22
URL: http://rebeckalundin.blogg.se/
Postat av: belmis

i looove alanya and i love you :) kad cemo opet? ;)

2008-08-26 @ 22:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback