Uppdatering.

Torsdag
Jag lovades ett g av Matsa i naturkunskap och gick ut och firade glatt på en fika med Tami. Vi hade dessutom inte hunnit träffas på nästan hela två veckor och satt och pratade ut om allt i 2,5 h. Vi var faktiskt de som tålde att sitta ute längst, hur mobbade och sönderfrusna vi än såg ut ihopkrupna i våra filtar. hihi.
Hela dagen var jag bara huuur glad som helst!

Friday oh friday
Vi skulle gå ut, men vi var för trötta. Belma var dessutom hemma och vi såg på en ny bosnisk serie som heter Lud Zbunjen Normalan (Galen Förvirrad Normal). Mycket rolig och mysigt var det med massa chips och hela familjen där. Min favvo-scen var absolut när städerskan hittade en joint i någons jacka, trodde det var en cigarett och lämnade den på bordet. Då kommer den störtsköna rökningsberoende gamla gubben som bor där och hittar den och tror också att det är en cigarett. Han röker upp den på noll men tycker att den är väldigt stark och kommenterar: "Ouf, gammal tobak..bra grejer."  Sedan blir han förstås stenhög och vill att någon ska öppna fönstret så att han får flyga. Till slut hamnar han uppe på en bokhylla, ligandes i bara kalsonger och sockar i fosterställning. Bästa.

Lördag
Klockan 15.25 gick bussen ut till bushen där vi skulle ha klassfest. I väntan på de sista satt vi och spelade lite kort, schack och så. När alla hade kommit vid sju började vi grilla, käkade klart och började dricka. Lilla jag lyckades få en känsla av att jag skulle explodera ganska tidigt i mina högmidjade brallor, så jag knäppte upp och det gick över. Naaajs. Sedan var det dansa, snurra flaskan, jag har aldrig, våghals och lite alla möjliga lekar. Höjden tyckte jag var när några av grabbarna lirade på gitarrerna och vi satt och sjöng allihopen. "I'm yoouuurs." De flesta i klassen var där så det var lyckat. Även om det är skönt att slippa skola och plugg men också vissa personer så känner man att man kommer sakna gymnasietider i sin efter studenten otrygga framtid. Creapy. Så lite sorgligt är det väl. Alla roliga kommentarer som killarna kommer med till exempel, sometimes they just make your day. Hursomhelst kom jag hem och lyckades fixa ihop en mack i tystnad för att lägga mig och äta. Däckade ganska fort därefter.
image219
image220
image221

image218

Sunday bloody sunday
En chockad mamma rusar in i mitt rum och upptäcker att jag ligger där. Hon ba shit oj förlåt. haha, jag dog och somnade om igen. Andra gången jag väcks blir av tamis sms vid tolv då hon frågar om vi ska ut och fika/sola. Självklart. Jag var tacksam att hon väckte mig där. Annars hade jag aldrig gått upp och missat en av de få soliga dagarna i Sveriges skitväder. Mucho baad. Så där satt vi igen på fräckas och drack iste och släppte lite.

Monday
Springer ner till bussen och får panik över att de stängt av hagebygatan men bussen gick som vanligt. Skoldag som vanligt då. Hela klassen strejkar från naturkunskapen men ger upp till slut och går upp när matsa ropar oss in. And it hurts with every heartbeat. Hursomhelst, så slutade dagen med att jag blev svartskalle.
Shit..nu är jag officiellt svartskalle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback