Bra filmtips.


image105

Vi såg just en superbra film på tyskan. Se den du också!


Handlingen: Året är 1981, platsen är München och en ny musikvåg är på frammarsch i tyskland, "die neue deutsche welle", med band som DAF i täten. Harry är manager åt lokalbandet "Apollo Schwabing", för att försöka puscha deras framgång fixar han en spelning åt dom som förband åt DAF, problemet är bara att DAF inte vet om det.

Nu är jag så jävla peppad på att försöka fixa min praoplats i Tyskland, Mannheim. Det var där jag växte upp you know. Jag vill till Tyskland nuuuuu. Jag gillar språket, men jag vet inte vad det är som lockar mig dit så mycket. Men jag kan säga att det ändå har mycket att erbjuda det landet. Speciellt Berlin tror jag.
Juste sen skulle jag vilja att det var åttiotal nu, för de hade så sjukt snygga kläder i filmen.. Ah. Titta.

image106      image107

Och sen får vi inte glömma det viktigaste. Ett smakprov av musiken..bandet DAF



Så jävla bra. Men nu ska jag gå sova lite, skolan sliter nämligen sönder mig. Så mycket att jag köpte en snusdosa igår. Jag bekänner.

Kommentarer
Postat av: kamalala

NEUE DEUTSCHE HÄRTE <333333333333333333

2007-09-11 @ 19:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback