Min feministiska sida.

 
 Stripped

So what am I not supposed to have an opinion
Should I be quiet just because I'm a woman
Call me a bitch cos I speak what's on my mind
Guess it's easier for you to
swallow if I sat and smiled

When a female fires back
Suddenly the target don't know how to act
So he does what any little boy will do
Making up a few false rumors or two

That for sure is not a man to me
Slanderin' names for popularity
It's sad you only get your fame through controversy
But now it's time for me to come
and give you more to say

This is for my girls all around the world
Who've come across a man who don't respect your worth
Thinking all women should be seen, not heard
So what do we do girls?
Shout louder!
Letting them know we're gonna stand our ground
Lift your hands high and wave them proud
Take a deep breath and say it loud
Never can, never will, can't hold us down

So what am I not supposed to say what I'm saying
Are you offended by the message I'm bringing
Call me whatever cos your words don't mean a thing
Guess you ain't even a man enough to handle what I sing

If you look back in history
It's a common double standard of society
The guy gets all the glory the more he can score
While the girl can do the same and
yet you call her a whore

I don't understand why it's okay
The guy can get away with it & the girl gets named
All my ladies come together and make a change
Start a new beginning for us everybody sing

Check it - Here's something I just can't understand
If the guy have three girls then he's the man
He can either give us some head, sex her off
If the girl do the same, then she's a whore
But the table's about to turn

Håller ni inte med tjejer? Jag håller med till hundra procent.
Fast om jag ska vara helt förjävla ärlig så är det mycket tjejernas fel också. Det här kommer ju från historian, går långt tillbaka i kulturer och allt vad det kan vara. Men jag tycker fortfarande idag att det nästan är lika många tjejer som kallar varandra horor pga avundsjuka, eller att de tycker att en annan tjej har legat med för många killar.
Till er har jag några fina frågor.
Har inte varje person oavsett kön rätt att leva ut sitt liv utan att ni ska behöva kommentera hur de väljer att göra detta?
Är inte livet för kort för att bry sig om sådant?
Gillar ni att ert val av liv blir diskuterat? (skulle inte tro det)
Visste ni att väldigt många som skiljer sig i giftermål gör det för att den ena av de inte har levt ut sin ungdom/sitt liv till fullo?
Vad vet ni egentligen om vad andra gör, förutom det snack ni får höra av varandra?
Tar ni verkligen reda på sann fakta innan ni uttalar er om någon annans liv?
Varför i hela jävla helvetet skulle killar ha mer rätt att ligga med hur många tjejer de vill utan att bli kallade horor?

Först och främst:
Hora = ett ord som används för en prostituerad med det som yrke.
Slampa = ett slangord för såna som är med många olika personer fysiskt.

Ni vet väl att man faktiskt kan kalla killar en slampa också? Visste ni det? Det är det många som inte riktigt förstår. Jag kallar många killar slampor. Jag anser faktiskt också personligen att om man ligger runt är man lite slampig av sig. Oavsett om man är kille eller tjej.
Jag och mina kompisar brukar alltid säga såhär för att skämta: "Killar är horor"
Men det roliga med det är att mina kompisar faktiskt ser det som ett skämt också. Jag ser det som fullt allvar. Kollar man på omkring sig så ligger ju killar runt mer. För att de enligt någons dumt påhittade regel "har rätt till det". Hellooooo, wake up for fucks sake!
Det jag har mest svårt att förstå med det här är att varför är vi tjejer inte åtminstone på samma sida? Ni vill väl att vi ska vara jämlika med killarna? Skärp till er då för fan. Det är det värsta jag vet när tjejer är sådär att de för ett litet bråk springer och sprider rykten om sin bästa tjejkompis. Seriöst, hur puckade är ni på en skala?

Girls, we should be on the same side.

Kommentarer
Postat av: belmis

jag håller med dig till 100%. bra skrivet syrran :)

2007-10-23 @ 15:35:58
Postat av: n

håller vekligen med dej!

Postat av: n

håller vekligen med dej!

2008-02-17 @ 23:50:35
URL: http://natalieeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback